Dzisiaj jest: Czwartek, 14 grudnia 2017 r., Imieniny: Alfreda i Izydora

W skład KSMMiR wchodzą:




Wzrasta ilość porwań marynarzy dla okupu

Według informacji prasowej przekazanej przez Międzynarodową Federację Transportowców (International Transport Workers’ Federation - ITF), niemiecki związek zawodowy (Ver.di), rosyjski związek zawodowy (SUR) i ukraiński związek zawodowy (MTWTU) na początku lutego 2017 roku u wybrzeży Nigerii piraci uprowadzili siedmiu rosyjskich i jednego ukraińskiego marynarza. Porwani marynarze płynęli frachtowcem BBC Caribbean z Duali w Kamerunie do Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich. Jednostka pływa pod banderą Antiqua i Barbuda i należy do niemieckiej spółki Brise Schiffahrt GmbH & Co KG.  

więcej...


Kampania ETF - Mówimy NIE przemocy wobec kobiet w miejscu pracy branży transportowej

Jednym z najważniejszych priorytetów ETF planu działania do roku 2017 jest walka z przemocą wobec kobiet zatrudnionych w sektorze  transportu. Sektor transportu jest uważany za jeden z sektorów  z najgorszym wynikiem w dziedzinie nierówności i przemocy wobec kobiet.

więcej...


Wystąpienie do ZUS w sprawie zabezpieczeń społecznych dla polskich marynarzy zatrudnionych pod obcymi banderami.

Informujemy, że dnia 16 lutego 2017 roku Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej wystąpiło do Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – Pani Gertrudy Uścińskiej z prośbą o rozpoczęcie działań mających na celu zawarcie porozumień z innymi państwami członkowskimi Unii Europejskiej - w szczególności z Maltą oraz Cyprem – w zakresie zabezpieczenia społecznego dla polskich marynarzy zatrudnionych na statkach pod obcą banderą.

więcej...


Polska jest krajem odgrywającym istotną rolę na globalnym rynku pracy jako znaczące źródło marynarzy.

„Kontrakt służb dotyczący studium wdrażania obowiązków dostarczycieli pracowników wynikających z Konwencji Pracy na morzu (MLC 2006) w ramach i poza Unią Europejską.”

W trakcie prac zespołu roboczego do spraw nowelizacji Ustawy o pracy na morzu Andrzej Kościk – Przewodniczący Rady Sekcji Morskiej „Solidarności” pełniący obecnie funkcję Współprzewodniczącego Zespołu Trójstronnego ds. Żeglugi i Rybołówstwa zwrócił uwagę członkom Zespołu na treść opracowania wykonanego na zlecenie Komisji Europejskiej dotyczącego obowiązków państw dostarczycieli pracowników. Określenie Labour Supplying State (LSS) – Państwo Dostarczające Pracowników stosowane jest wobec określonego kraju odgrywającego istotną rolę na globalnym rynku pracy, jako znaczące źródło pracy. Raport końcowy w/w opracowania oraz zalecenia mogą stanowić praktyczne wskazania dla administracji morskiej i Zespołu roboczego do prac nad nowelizacją Ustawy o pracy na morzu w szczególności w zakresie przepisów regulujących pośrednictwo pracy dla marynarzy w Polsce.

więcej...


Przepisy Konwencji MLC dotyczące porzuconych marynarzy wchodzą w życie: komentarz ITF.

ITF z radością powitał wejście w życie nowych przepisów Konwencji o pracy na morzu, MLC 2006 dotyczących porzuconych załóg.

Przewodniczący ITF Paddy Crumlin powiedział: „Od jutra przepisy te wprowadzą ogromne zmiany, które w końcu rozwiążą drażliwy problem porzuconych załóg. Nareszcie założenie, że ci, którzy wysyłają marynarzy na morze ponoszą także odpowiedzialność za nich, zostało zapisane w rozporządzeniu.”

więcej...



Razem wpisów: 246   Wpisów na stronie: 5    Strona:6 z 50


  <-5 poprzednich   1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 50    5 następnych ->




Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne wiadomości związane z marynarskim rynkiem pracy to dodaj swój adres e-mailowy.


Ostatnie wydanie

Wydanie Aktualne Wydania Archiwalne






Stronę odwiedziło
1696316 osób


Krajowa Sekcja Morska Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność".


Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia