Dzisiaj jest: Czwartek, 14 grudnia 2017 r., Imieniny: Alfreda i Izydora

W skład KSMMiR wchodzą:




Papieska Rada ds. Duszpasterstwa Migrantów i Podróżnych

Nam, usadowionym wygodnie na kanapie we własnym pokoju gościnnym, trudno zrozumieć, jak wiele z naszego codziennego życia zależy od przemysłu morskiego i morza. Jeśli spojrzymy wokół, na miejsca, gdzie mieszkamy i pracujemy, uświadomimy sobie, że większość mebli i wyposażenia IT, których używamy, została przetransportowana statkami; nasze ubrania zostały przewiezione w kontenerach z drugiego krańca świata, a owoce, które zjadamy, były dostarczane przez chłodnicowce, podczas gdy tankowce przewoziły ropę i paliwo do naszych samochodów.Nam, usadowionym wygodnie na kanapie we własnym pokoju gościnnym, trudno zrozumieć, jak wiele z naszego codziennego życia zależy od przemysłu morskiego i morza. Jeśli spojrzymy wokół, na miejsca, gdzie mieszkamy i pracujemy, uświadomimy sobie, że większość mebli i wyposażenia IT, których używamy, została przetransportowana statkami; nasze ubrania zostały przewiezione w kontenerach z drugiego krańca świata, a owoce, które zjadamy, były dostarczane przez chłodnicowce, podczas gdy tankowce przewoziły ropę i paliwo do naszych samochodów.

więcej...


Odpowiedź z ZUS w sprawie NIS

W nawiązaniu do naszego komunikatu z 3 kwietnia, w którym poinformowaliśmy iż Krajowa Sekcja Morska wraz z Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Oficerów i Marynarzy zwróciły się do ZUS z wnioskiem o podjęcie działań mających na celu kontynuację porozumienia pomiędzy właściwymi instytucjami Polski i Norwegii, a przenoszącą obowiązek ubezpieczeniowy z Norwegii do Polski.

więcej...


Fair Transport Europe - potrzebujemy wsparcia

„Fair Transport” DLA MARYNARZY

W żegludze, kampania „ Fair Transport Europe” wskazuje m.in. na fakt coraz większej liczby nisko wynagradzanych załóg morskich, spoza UE, osłabiających pozycję marynarzy UE  jak i potrzebę kształcenia załóg „Unijnych”. 

więcej...


Walka z molestowaniem i zastraszaniem na statkach

Powstała kolejna publikacja dotycząca molestowania, zastraszania, upokorzeń i dyskryminacji na statkach. Poprzednia, o której pisaliśmy w sierpniu 2015 roku przygotowana była przez ETF (Europejską Federację Pracowników Transportu) i ECSA (Stowarzyszenie Armatorów UE).  Najnowsza o której wspominamy, opublikowana w kwietniu 2016 r jest bardzo zbliżona w treści lecz jest wytyczną o charakterze międzynarodowym. Publikacja została opracowana przez Międzynarodową Izbę Morską oraz ITF. Na dzień dzisiejszy jest ona dostępna jedynie w języku angielskim i może być pobrana z naszej strony internetowej w zakładce Publikacje Związkowe, ITF.

więcej...


Płaca minimlana wg. MOP pozostaje bez zmian

Podczas kwietniowej Sesji, podkomitet Komisji Morskiej MOP zajmujący się poziomem minimalnego wynagrodzenia dla marynarzy podjął w kwietniu br. decyzję, iż obecna stawka w kwocie 614 USD pozostaje niezmieniona.  

więcej...



Razem wpisów: 246   Wpisów na stronie: 5    Strona:11 z 50


  <-5 poprzednich   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 50    5 następnych ->




Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać aktualne wiadomości związane z marynarskim rynkiem pracy to dodaj swój adres e-mailowy.


Ostatnie wydanie

Wydanie Aktualne Wydania Archiwalne






Stronę odwiedziło
1696330 osób


Krajowa Sekcja Morska Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność".


Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia